Κυριακή 25 Αυγούστου 2013

Για τον θάνατο του 19χρονου Θανάση

Για τον θάνατο του 19χρονου Θανάση

 Ο θάνατος του σχεδόν ανήλικου Θανάση Καναούτη κατά τον έλεγχο εισιτηρίων σε τρόλεϊ συγκλόνισε τον κόσμο των συγκοινωνιών και ολόκληρη την χώρα.

Δεν είναι η πρώτη ένταση μεταξύ επιβατών και ελεγκτών εισιτηρίων ούτε το πρώτο σοβαρό επεισόδιο. Όμως ένας θάνατος δεν είναι απλά ένα επεισόδιο. Δεν παραγράφεται, δεν δικαιολογείται. Είναι αδιανόητο για τους εργαζόμενους των συγκοινωνιών να μην πάρουν θέση. Η εξήγηση του παραλογισμού που προκαλεί η κρίση και η κατάσταση κοινωνικής διάλυσης που βιώνουμε όλοι είναι ικανή αλλά προφανώς δεν φτάνει.

Οι συγκοινωνίες με την πρώτη εφαρμογή των μέτρων και της παραδοχής της χρεοκοπίας. από το 2010, μετατράπηκαν από εταιρείες δημόσιου συμφέροντος και κοινής ωφέλειας, σε εταιρείες με πελατειακή νοοτροπία παραγωγής εσόδων.

Ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας των συγκοινωνιών καταργήθηκε με ένα διάταγμα. Καταργήθηκε ο κανονισμός, ο τρόπος και ο προσανατολισμός λειτουργίας και οι συγκοινωνίες από εταιρείες παραγωγής κοινωνικού έργου μετατράπηκαν σε εταιρείες συλλογής κομίστρου.

 Έτσι, οι εργαζόμενοι των συγκοινωνιών πλήρωσαν και πληρώνουν με απολύσεις και μειώσεις μισθών και οι επιβάτες με συνεχείς αυξήσεις της τιμής του εισιτηρίου, τα ελλείμματα του δημοσίου και την αδυναμία του κράτους να χρηματοδοτήσει ένα δημόσιο αγαθό.  Οι συγκοινωνίες λειτουργούν πια με κριτήρια ιδιωτικής επιχείρησης, καταρτούν επιχειρησιακά πλάνα και προϋπολογίζουν έσοδα και έξοδα μέχρι τελευταίου ευρώ.

Βασικός άξονας του προϋπολογισμού των εισπράξεων  είναι τα εισιτήρια. Όμως πολύ υπολογίσιμη παράμετρος είναι και το κόψιμο προστίμων που αποτελεί σοβαρό ποσοστό εσόδων. Οι υπηρεσίες ελέγχου εισιτηρίων αναδιοργανώθηκαν σε μια βασική υπηρεσία υπό το υπουργείο μεταφορών και τον ΟΑΣΑ, ενώ παράλληλα διενεργούνται έλεγχοι και από τον κάθε φορέα ξεχωριστά. Οι υπάλληλοι των υπηρεσιών ελέγχου βρίσκονται μόνιμα κάτω από την αφόρητη πίεση των διοικήσεων και του υπουργείου που είναι οι φορείς αυτής της πολιτικής και οι ηθικοί αυτουργοί του θανάτου του 19χρονου. Όμως....

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμηθούν οι προσωπικές ευθύνες. Σε καμία περίπτωση δεν είναι αποδεκτές συμπεριφορές αυταρχισμού ή προσβολής επιβατών από την μεριά των ελεγκτών που έχουν καταγγελθεί πολλές φορές (με εξαίρεση τους υπαλλήλους του μετρό κατά γενική ομολογία). Οι ελεγκτές εισιτηρίων είναι εργαζόμενοι και όχι μπράβοι. Δεν έχουν κανένα δικαίωμα πίεσης στους επιβάτες είτε για να πληρωθούν πρόστιμα, είτε για να πάρουν τα στοιχεία τους, είτε για να παρεμποδίσουν την έξοδό τους με οποιοδήποτε τρόπο. Θα πρέπει επιτέλους να καταλάβουν ότι: Η εισιτηριοδιαφυγή όπως και η άρνηση πληρωμής των χαρατσιών, όπως και η άρνηση πληρωμής άδικων φόρων και προστίμων δεν έχουν στόχο τους ίδιους τους ελεγκτές, αλλά μια κυβέρνηση και μια πολιτική που έχει κάνει την ζωή των φτωχών και λαϊκών στρωμάτων αφόρητη.

Θα πρέπει επιτέλους να καταλάβουν ότι αυτές οι κοινωνικές ομάδες ανεξάρτητα από σωστές ή λάθος επιλογές κοινωνικής αντίστασης στην λαίλαπα των μέτρων της καταστροφής,  είναι εν δυνάμει σύμμαχοι και όχι αντίπαλοί μας.

Θα πρέπει επιτέλους να καταλάβουν ότι ο μισθός τους δεν εξαρτάται από τα έσοδα των εισιτηρίων. Η τιμή των εισιτηρίων τριπλασιάστηκε και ο μισθός έπεσε στο μισό. Θα πρέπει επιτέλους να καταλάβουν ότι η ανασφάλεια και ο φόβος της απόλυσης αντιμετωπίζονται μέσα από συλλογικές διαδικασίες με συμμάχους τα στρώματα που και αυτά χτυπιούνται και ότι δεν υπάρχουν ατομικές λύσεις.

Θα πρέπει να καταλάβουν ότι ακραίες συμπεριφορές δεν έχουν καμιά σχέση με τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες.

Ακόμη και ο τελευταίος περιθωριακός, εξαθλιωμένος ή "τζαμπατζής" έχει το δικαίωμα να μεταφερθεί στο σπίτι του και εμείς την υποχρέωση να τον μεταφέρουμε με την μεγαλύτερη άνεση και ευγένεια. Η παράδοση των εργαζόμενων στις συγκοινωνίες που πάντα ήταν με το μέρος των αδυνάτων, πρέπει ιδιαίτερα σήμερα σε συνθήκες κοινωνικής κατάρρευσης, να κρατηθεί σαν κόρη οφθαλμού.

Οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες είναι  εργαζόμενοι με παράδοση και ιστορία στους αγώνες της εργατικής τάξης και όχι δολοφόνοι.

Καμιά ανοχή στους φυσικούς ενόχους του θανάτου του 19χρονου αν υπάρχουν.

Καμιά ανοχή στους ηθικούς αυτουργούς που με τις πολιτικές τους δολοφονούν αθώους ανθρώπους.

'Έξω οι "κεφαλοκυνηγοί" από τις συγκοινωνίες.

Δημόσιες δωρεάν μεταφορές για όλους.
 

ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΕΝΩΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ

20/8/13

 

 


panalexr2@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου